Vyhlídka Stoderer Weitblick ve Vorderstoder (videoTIP)

10. 11. 2016

Pojďte s námi na vyhlídku Stoderer Weitblick, která se nachází nad obcí Vorderstoder. Příjemnou procházku doplní vtipné naučné tabule, které vás budou informovat o okolních zajímavostech, které byste jen tak mohli třeba přehlédnout.

Příjezd

Na začátek trasy dnešního výletu se dostanete autem. Pokud pojedete od Hinterstoderu, před cedulí s názvem obce Vorderstoder se vydejte doprava okolo pily.

Pokud budete přijíždět opačně, tedy ze směru od Rossleithen projeďte obcí Vorderstoder. Za domy budete klesat esíčkem po silnici a těsně za cedulí ukončující obec Vorderstoder se dejte doleva okolo pily.

Od pily stoupejte po silnici do kopce. Po pravé straně budete mít vlek a krásný výhled na okolní vrcholy. Za 10 – 15 minut budete přijíždět k restauraci Almgasthof Baumschlagerberg. Auto zaparkujte na silnici pod restaurací. Parkování je zdarma.

Parkoviště přímo u restaurace je určeno pouze jejím hostům.

Vyhlídka Stoderer Weitblick

Od auta běžte směrem k restauraci a obejděte ji z levé strany. A nastal čas stoupat :) Po louce, na které se pasou krávy, dojděte až k lesu, kde je první zastavení této naučné trasy.

POZOR: Z místa tohoto prvního zastavení vede nešikovně ještě jedna naučná stezka s různými úkoly pro děti. Tato stezka vás sice taky dovede až k vyhlídce, ale pořádnou oklikou. :) Vydejte se tedy raději po naučné cestě, jejíž informativní stanice mají hnědá plechová zvedací víka.

Od prvního zastavení pokračujte stále nahoru podél lesa, až narazíte na pěší cestu. Za 10 minut dorazíte k další naučné zastávce. Odtud je již cesta dobře značená a neměli byste se tedy ztratit.

Po půlhodince stoupání dojdete k odpočívadlu, kde se u piknikových stolů můžete posilnit svačinou. Pokud jste si tedy s sebou nějakou vzali :)

Až se posilníte, případně si odpočinete, pokračujte dál. Již po pár metrech chůze od piknikových stolů uvidíte cíl naší dnešní trasy, vyhlídku Stoderer Weitblick, která se krásně vypíná nad údolí.

Vorderstoder

Zpět k restauraci Almgasthof Baumschlagerberg

Od vyhlídky se vraťte zpět na cestu a pokračujete doleva. Čeká vás prudké klesání, které je místy jištěno lanem. V poslední části trasy se dostanete na širokou lesní cestu. Po ní pokračujte dál, až vás začnou ukazatele směrovat k restauraci Almgasthof Baumschlagerberg.

Za poslední informativní zastávkou, na které se můžete zapsat i do návštěvní knihy, přejdete menší louku. Po levé straně uvidíte vyhlídku, na které jste dnes byli a před vámi bude váš výchozí a tedy i cílový bod cesty, restaurace Almgasthof Baumschlagerberg.

Přejeme vám mnoho příjemných výletů v okolí Hinterstoder :)